naravni

vodni

Zabava in šport

Anina pot

Anina pot je odlična kombinacija sproščene hoje po ravnem in hribovitem terenu s številnimi naravnimi in kulturnimi znamenitostmi.

Iz centra Dobrne vodi pot po cesti mimo vile Ružičke proti Hudičevemu grabnu, mimo graščine Gutenek (bivše pivovarne) do »kneippovega« korita s kristalno čisto vodo, ki izvira izpod skale. Od jame Bierkeller – Ledenice in slapa Drenovec se strmo vzpenjate ob slapovih hudourniškega potočka Drenovec do jase, primerne za piknik. Po travnati cesti prispete do domačije Marovšek, kjer vam bodo na vašo željo pokazali staro kovačnico in manjšo zbirko starin. Pri odcepu zavijete levo navzdol proti Šumejevi domačiji, kjer si lahko ogledate črno kuhinjo. Po gozdni poti se pot nadaljuje okoli hriba v zaselek Zavrh. Na razpotju zavijete desno in po cesti nadaljujete pot do naslednjega križišča, kjer zavijete levo. Lahko pa na tem razpotju zavijete tudi desno in se po vinski turistični cesti sprehodite do bližnjih vinogradov.

Loška pot

http://www.slovenia.info/pictures/hiking/1/2009/Zg._Vovkov_mlin_198993.jpg Dolina Loke ima značilnosti kraške pokrajine: številne vrtače (vrtače so kotanjaste ali lijakaste oblike, na dnu kotanje je debelejša plast prsti, ki je primerna za njive), apnenec, rdečo prst (terra rossa) vulkanskega izvora.

Loška pot vodi iz centra Dobrne skozi topliški kompleks po cesti v Klanc mimo Golobove kapele. Na razpotju na desni strani je kmetija odprtih vrat »Pri Minki«. Na pobočju leži vinograd, pod njim pa klet Miha Šventa. Pot se vzpenja mimo Kotnika, kjer si je možno ogledati staro velbano klet, v neposredni bližini pa Koško uro, proti naselju Loka, do Čerjakove kapele.

Tu se pot razcepi: Na desno vas popelje do kraških vrtač, na bližnji kmetiji Dobovičnik pa se lahko okrepčate. Pot na levo pelje proti dolini mlinov, kjer si lahko ob Temnjaškem vrelcu ogledate osem bolj ali manj ohranjenih mlinov: Božnikov, Petračev, Sedevškov (razvaline), zgornji in spodnji Vovkov (najbolj ohranjen), Gorjančev (razvaline), Brecljev in najnižji Blažičev.

Vir: TIC Dobrna

Pohodniška pot Dobrna - Brdce nad Dobrno, dolina Daje - Paški Kozjak

http://www.slovenia.info/pictures/hiking/1/2009/Dobrnica_Dobrna_Slovenija_206404.jpgIz centra Dobrne v krožnem križišču nadaljujete pot po prednostni cesti, mimo gostilne Lovec do mostu čez potok Dobrnico. Pri mostu, kjer prečkate potok, se na desni odkrije pogled na vilo Ružičko, tu zavijete levo in se držite smeri Hudičev graben, po delu Anine poti, mimo graščine Guteneg ali Dobrnica, mimo jame Ledenice na Brdce nad Dobrno, proti domačiji Mirana Štravsa.

Sprehod nadaljujete do križišča, kjer se levo odcepi cesta proti kmetiji Ivanke Štravs, kjer si lahko ogledate kmetijo ali pa nadaljujete pot desno po cesti do domačije Krivec, pred tem pa lahko krenete s ceste desno. Smerokaz vas opozori na spomenik padlih borcev XIV. divizije. Pot nadaljujete po cesti do doline Daje, ki ponuja raznoliko floro hribovitega sveta (arnika, resje, encijan, šmarnice, teloh, šentjanževka, dobra misel, materina dušica).

Za bolj utrujene je zdaj možnost vrnitve na Dobrno. Pot je markirana, za hojo nezahtevna in traja ca. 2 uri v eno smer. Tisti, ki vam moči še niso pošle, se pa le odpravite naprej po cesti do Paškega Kozjaka. Pot je manj zahtevna in vam bo vzela še nadaljnjo uro hoda.

Pohodniška pot Dobrna - Paški Kozjak

http://www.slovenia.info/pictures/hiking/1/2009/pot_Paski_Kozjak_Dobrna_200802.jpgGlavni vrhovi Paškega Kozjaka, dobrih 10 km dolgega, ozkega in zelo strmega apnenčastega pogorja so znano razgledišče Špik – 1109 m, najvišji vrh Basališče – 1272 m in najvišji vrh Dobrne Štrukljev vrh 1227 m.

Malo pod Špikom je župnijska cerkev Sv. Jošta (1063 m), iz leta 1884. Poleg cerkve so še baročno zasnovana stavba župnišča, predelana v letu 1820, osnovna šola ter nekdanja mežnarija, tipična kozjaška stanovanjska hiša. Tu poteka tudi tromeja med občinami Dobrna, Velenje in Mislinja. Sv. Jošt je zaščitnik poljščin in mornarjev. Kakih 100 m nižje na južnem pobočju pa je planinski dom, ki ga upravlja PD Velenje. Dom je odprt vsak dan preko celega leta.

Iz Dobrne do koče na Paškem Kozjaku je 3 ure hoda, do vrha Špika pa še 0,5 ure. Pot večinoma poteka po gozdovih, kjer je zlasti poleti prijetna senca, primerna je za vsakega pohodnika, ki si želi miru, svežega zraka in lepega razgleda.

Vir: Slovenia.info

Zanimivost: Gozdna učna pot - Območje Drenovca, kjer poteka nova gozdna učna pot, je z divjino hudourniške soteske, s slapovi, slikovitimi skalnimi stolpi in z nedostopnimi gozdnimi pobočji eno od teh posebnih “naravnih svetišč”. Ob poti so poleg ohranjene narave predstavljeni tudi načini njene trajnostne rabe, nenavadna kulturna dediščina ter obnovljena, okoli dvesto let stara domačija Šumej, ki nudi vpogled v tradicionalne načine sobivanja človeka in narave. Vir: Terme Dobrna

Kolesarske poti po občini Dobrna

Cycling1. Dobrna - Loka (srednje zahtevna): 5 km,

2. Dobrna - Parož - Sv. Jošt (zahtevna): 12 km,

3. Dobrna - Parož - Krištaje - Dobrna (zahtevna): 24 km,

4. Dobrna - lovska koča - Dobrna (zahtevna): 12 km,

5. Dobrna - Brdce nad Dobrno - Dobrna (srednje zahtevna): 12 km.

Kolesarske poti so označene na zemljevidu - turistični karti Občine Dobrna.

Vir: TIC Dobrna

Kolesarska pot Dobrna - Brdce - Krištaje - Dobrna

http://www.slovenia.info/pictures/cycling/1/2009/Slap_Drenovec_Dobrna_Slovenija_209973.jpgZanimiva kolesarska pot po hribovitem delu Občine Dobrna. Kolesarska pot poteka po lepi pokrajini z naravnimi in kulturnimi znamenitostmi: Črna kuhinja, Nerodnova lipa, Paški Kozjak, soteska Hudičev graben, jama Ledenica, graščina Guteneg, vila Ružička, Terme Dobrna.

Kolesarska pot za kolesarje s kondicijo. Polovica poti je makedamska cesta (zgornji del poti), ostalo je asfaltirana cesta.

Kolesarska pot Dobrna - Loka - Lokovina

Kolesarska pot nas vodi čez kompleks Term Dobrna in Zdraviliškega parka, po asfaltirani cesti, z rahlimi vzponi in spusti.

Ob poti, ki je obdana z gozdovi, travniki, ribniki si lahko ogledate nekaj kulturnih znamenitosti: Vovkov mlin, Kačji grad, ribnike, Novi grad.

Kolesarska pot na Lovsko kočo

http://www.slovenia.info/pictures/cycling/1/2009/Center_Dobrne_209848.jpgKolesarska pot na Lovsko kočo nas vodi iz centra Dobrne, mimo vile Ružičke. Pred graščino Guteneg zavijemo levo v hrib in se peljemo mimo Žeblarjeve kapele in Žeblarjeve peči. Nadaljujemo pot do Lovske koče, kjer si lahko naberemo moči in uživamo v miru in lepoti narave.

Nato sledi spust v Parož. Peljemo se po soteski Hudičev graben. Med potjo se lahko okrepčamo v Bifeju Hudičev graben in nadaljujemo pot proti Dobrni. Ustavimo se lahko še pri jami Ledenici in slapu Drenovec, ki je od Dobrne oddaljen 2 km. Sledi prijetna vožnja po ravnini do centra Dobrne.