naravni

zgodovinski

jezera

Zabava in šport

Tematske, učne in romarske poti

http://www.turizem-sentjur.com/f/img/Image/tur/marijna_pot.jpgLepote naših krajev, njihovo kulturne in naravne znamenitosti lahko spoznate tudi s pohodom po tematskih, učnih ali romarskih poteh. Vsaka s svojim motivom prikaže tisto najlepše, kar ponuja naša občina in je namenjena tako tistim, ki želite raziskovati kulturno in naravno bogastvo, kot tistim, ki si želijo samo dobrega sprehoda in uživanja v prelepih vedutah.

Po Guzajevi poti

Guzajeva pot se začne na Prevorju pri observatoriju – zvezdni opazovalnici. Nadaljujemo proti cerkvi Sv. Ane - na pokopališču je grob Franca Guzaja in čudovit pogled na okoliške hribe. Spustimo se do potoka Bistrica – Laperškov mlin nato ob potoku vse do izvira in do Glije jame. Povzpnemo se na najvišjo točko Sv. Križ (730 m) in se nato spustimo v trg Planina z etnološko zbirko, zbirko NOB, gradom in grajskim parkom. Nato po razgibanih krajih skozi Ravenski log v občini Dobje. Ustavimo se na kozjanski domačiji, kjer v prijetnem ambientu pokušamo tipično lokalno kulinariko. Nadaljujemo čez Presečno v Zg. Žegar do Košnice, kjer je bil Guzaj ustreljen. V Žegru si ogledamo kovačnico in pot nadaljujemo nazaj proti Prevorju.

Kraška vodna učna pot Stanka Buserja

Pot, ki vam predstavi Ponkovski kras, je posvečena izvrstnemu geologu in profesorju, Ponkovljanu dr. Stanku Buserju. Na usmerjevalnih tablah vas spremlja smerni znak Pironaea buseri, eden izmed petih fosilov, ki se imenujejo po njem. Izpred Osnovne šole Blaža Kocena Ponikva, kjer bo ob novem uvozu z glavne ceste postavljeno nekdanje vodno korito za napajanje živine, pot vodi za cerkev svetega Martina, kjer stoji leseni štepih (vodnjak). Več

Pot treh znamenitih ponkovških mož

Pot je zgodovinsko-geografska, poimenovana po lavantinskem škofu Antonu Martinu Slomšku, kartografu in geografu Blažu Kocenu ter slovničarju in leksikografu Mihaelu Zagajšku. Na usmerjevalnih tablah morate slediti Slomškovima Blažetu in Nežici.

Od osnovne šole Blaža Kocena Ponikva vas krajevna cesta vodi do čudovitega panoramskega razgleda ob cerkvi svetega Ožbalta. Nadaljujete po delu Slomškove pohodne poti do Sloma, kjer so v obnovljeni Slomškovi rojstni hiši urejene stalne razstave o škofovem življenju in delu. Več

Slomškova romarska pot

Relacija: Slom-Kartuzija Žiče-Nova Cerkev

Dolžina: 30 km 8-9 ur hoje

Višinska razlika: okrog 330 m

Slomškova romarska se prične pri rojstni hiši Antona Martina Slomška v Unišah pri Slomu. Pot nas mimo petih križev, ki predstavljajo premišljevanje žalostnega dela rožnega venca, vodi najprej do idilične cerkve sv. Ožbolta do župnijske cerkve sv. Martina na Ponikvi. Več

Marijina romarska pot

Marijina romarska pot je del mednarodne istoimenske kulturne romarske poti, ki vodi iz Čenstohove na Poljskem prek Levoče na Slovaškem do Mariazella v Avstriji, nato pa skozi Gradec pelje v Slovenijo in se  nadaljuje na Hrvaško. 409 km dolga pot v Sloveniji in 393 km na Hrvaškem je namenjena romarjem, pohodnikom, ljubiteljem narave in kulturne dediščine ter vsem tistim, ki želijo spoznati še neodkrite, zanimive kraje. Več

Pohodniška pot Blagovna

http://www.turizem-sentjur.com/f/pics/Tematske-poti/Tabla-1---SLO_b.jpgNa pot, ki je dolga dobrih 12 km, se podamo iz športnega parka Blagovna na Proseniškem. Od tu nas pot vodi mimo ribnika z otokom proti nekdanji graščini Blagovna. Od tu se podamo levo po cesti mimo večje kmetije Gologranc. Spet nadaljujemo vse do glavne ceste. Po nekaj metrih hoje za robom cestišča zavijemo desno na stransko cesto. Pri prvih stanovanjskih hišah zavijemo levo ter prečkamo mostiček. Navkreber po potki mimo njiv in bogatih travnikov prispemo do nekaj hiš ter na razpotju cest nadaljujemo levo do cerkve sv. Rozalije. Več

Planinski dom na Resevni (682 m)

http://www.turizem-sentjur.com/f/img/Image/tur/resevna.jpgDom stoji malo pod vrhom na južni strani Resevne (682m), hriba na severnem obrobju Kozjanskega. Dom je odprt od aprila do novembra ob sobotah, nedeljah in praznikih, pozimi od novembra do aprila pa samo ob nedeljah in praznikih. Po predhodnem dogovoru sprejmejo večje skupine tudi ob drugem času. Pri domu ni nobenega razgleda zato se moramo povzpeti na vrh Resevne 5 min in na razgledni stolp.

S klopce na klopco

http://www.turizem-sentjur.com/f/img/Image/tur/pohodne%20poti/2007_11_1_s_klopce_na_klopco_041_.jpgVezna pot Gradišče-Peseke-Sveta Helena-Col. Začnemo v Gorici in se najprej povzpnemo na Gradiče po zgoraj opisani poti. Do Volavškovih se s prvega osvojenega hriba vračamo po isti poti, pri njih pa zavijemo levo na stezo, ki nas skozi gozd pripelje do Urlebov in naprej do ceste proti Loki, ki jo prečkamo ter nadaljujemo na Peseke. S Pesek gremo naprej po makadamski cesti do domačije Planko, pri hlevu gremo desno v gozd in po desnem kolovozu pridemo na vrh hriba do Frecetov. Nadaljujemo po kolovozu ob robu gozda proti Javorju, na asfaltno cesto pridemo pri kapeli. Več

Drameljska planinska pot

Dolžina celotne drameljske pohodne poti je 22 km (6 ur zmerne hoje), od tega 8,5 km po poti legendarne »Štirinajste divizije«. Markirana pot nas vodi od OŠ Dramlje, mimo rojstne hiše Miloša Zidanška v Straži na Gori, pri domačiji Majger-Kožuh, čez Zgornje in Stare Slemene, pri domačiji Kumšek , do Žičke kartuzije, po dolini sv. Janeza do cerkve v Špitaliču, kjer zavije desno v Grušce, pri domačiji Jankar. V Žički kartuziji se lahko odločite za 2. varianto poti. Pri najstarejšem gostišču v Sloveniji (Gastuž) zavijete proti jugu v smeri Dramlje do vrha hriba. Pri hiši Stare Slemene št. 15 zavijete levo v hrib in uživate v lepem razgledu na Dramlje in celoten vzhodni del Celjske kotline. Pot po razvodnici med Savo in Dravo pelje do Grušc. Pot se nadaljuje na Uršulo do Planinske postojanke, kjer je zaključek pohoda.

Kolesarske poti

V Občini Šentjur je označenih 10 kolesarskih poti različnih zahtevnostnih stopenj, ki vas vodijo skozi neokrnjeno naravo, lepo pokrajino, pestro kulturno in naravno dediščino, domačije, kmetije odprtih vrat. Turistično karto za kolesarje dobite brezplačno na TIC-u občine Šentjur ali na portalu www.podezelje.com.

Lov in ribolov

http://www.turizem-sentjur.com/f/img/Image/tur/ribolov.jpgBogastvo gozdne in vodne favne lahko spoznavate z našimi lovskimi in ribiško družino. Gozdovi so prepolni srnjadi, lisic, divjih svinj, pa tudi gamse, zajce, fazane, kune zlatice in belice ter druge gozdne živali lahko najdete. Na Slivniškem jezeru pa si lahko ulovite krape, some, smuče ali ščuke. Lovci in ribiči, vabljeni, da se preizkusite v svojih spretnostih tudi pri nas!

Zanimivost: V tej lepi deželi vse leto potekajo najrazličnejše prireditve, namenjene vsem generacijam, ki zadovoljijo še tako izbran okus. Spomladi vas ob prebujanju gozdov na Jurjevo v aprilu vabimo na največjo turistično prireditev pri nas, Šentjurjevo. Šentjursko poletje se prične s tradicionalno Kresno nočjo, kjer s spuščanjem lučk po Slivniškem jezeru, privabimo pravega pravcatega povodnega moža.